Toimitusehdot
1 Yleistä
Smart Riders pyrkii tarjoamaan parhaan mahdollisen asiakaspalvelu kokemuksen kaikissa liikkeissä sekä verkkokaupassa. Noudatamme aina kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja ja kuluttajaviraston ohjeita etä- ja verkkokaupasta. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.
Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät www.smartriders.fi kotisivulla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.
Smart Riders myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Hyödykkeitä myydään myös seura- yritys- julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas).
Smart Riders ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Smart Riders vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Smart Riders ei kohtuudella voi voittaa. Smart Riders on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.
Yritysasiakkaiden ja Smart Riders välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.
2 Tietosuoja
Henkilötietojen rekisteröinti on pakollista jotta Smart Riders pystyy lähettämään tilatun tuotteen asiakkaalle. Henkilötiedot tallentuvat Smart Riders asiakasrekisteriin, tietoja käytetään ainoastaan asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Tallennetut tiedot säästetään 5 vuotta viimeisen tapahtuman jälkeen (5 vuotta johtuen kirjanpitolain määräyksistä). Sen jälkeen tiedot hävitetään. Kerätessämme henkilötietoja kotisivujemme kautta takaamme, että tämä tapahtuu ainoastaan sinun suostumuksellasi, jotta olisit aina tietoinen siitä, mitä tietoja kerätään ja miksi. Emme säilytä tai lähetä asiakastietoja salattuina.
Kotisivuillemme www.smartriders.fi ilmoitettuja tietoja ei lähetetä edelleen eikä myydä missään muodossa kolmannelle osapuolelle.
Smart Riders rekisteröitynä asiakkaana sinulla on aina oikeus ilmaista mielipiteesi rekisteröintiä koskevista asioista ja sinulla on myös oikeus saada tietää, mitä tietoja sinusta on rekisteröity. Nämä oikeudet ovat henkilötietolain mukaiset ja siihen liittyvät kysymykset voit osoittaa sähköpostitse osoitteeseen info@smartriders.fi
3 Tilaaminen
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen.
Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
Yhteydenpito ja tilausvahvistus suoritetaan sähköpostitse
Smart Ridersilla on oikeus perua tilaus mistä tahansa syystä, esim. tuotteen saatavuuden tai virheellisen hinnoittelun takia. Smart Riders tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.
Sitova kauppasopimus astuu voimaan heti tilauksen kirjauduttua Smart Riders järjestelmään.
4 Hinnat
Kaikki hinnat on esitetty euroissa ja sisältävät arvonlisäveron (tällä hetkellä 24 %). Mikäli hinnastossa ilmenee hintavirheitä Smart Riders varaa oikeuden olla myymättä tuotetta selvästi alempaan hintaan. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.
5 Toimitusajat
Toimitamme varastossa olevat tuotteet asiakkaalle aina mahdollisimman nopeasti. Pyrimme lähettämään Smart Ridersin verkkokaupasta tehdyt tilaukset 48 tunnin sisällä tilauksen saapumisesta ja sen käsittelystä, jolloin toimitus saapuu kotimaan asiakkaalle 2-4 työpäivän kuluessa ja ulkomaan asiakkaille 5-10 työpäivän kuluessa. Pyydämme suomaan meille 14 päivää aikaa tilauksen käsittelyyn.
Olemme asiakkaaseen suoraan yhteydessä ensijaisesti sähköpostitse ja tarvittaessa puhelimitse mikäli tuote on loppu varastosta tai toimitusaika on arvioitua pidempi. Pidätämme oikeuden toimitusviivästyksiin kiireaikoina, kuten kampanja- ja sesonkiaikoina. Mikäli tilaus sisältää brodeerauksen on toimitusaika noin 7 työpäivää pidempi. Huomioittehan että viikonloppu saattaa pitkittää toimitusaikaa
Ulkomailta, kuten Ranskasta ja Italiasta, lähtevien tuotteiden odotusaika vaihtelee valmistajasta ja tuotteesta riippuen.
6 Toimituskulut
Toimituskulut ovat:
5,50€ /lähetys. Ulkomaan pakettihinnat ovat maakohtaisia.
7 Toimitustavat
Tuotteet toimitetaan postitse tai matkahuollon kautta. Tuotteet voi myös halutessaan noutaa Kirkkonummen myymälästämme (Kanervatie 11) tai sopimuksen mukaan.
8 Maksutavat
Voit maksaa
1) Postiennakolla jolloin lähetetyt tuotteet maksetaan vasta postissa tuotetta noudettaessa.
2) Pankkien ja Luottokunnan kautta jolloin tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä.
3) Klarnan kautta jolloin tuotteet maksetaan laskulla.
Maksut Visa, Visa Electron, MasterCard-korteilla ja Klarna-laskutuspalvelu
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron, MasterCard-korteilla tai Klarna-laskutuspalvelulla, Oy Nima Med/Smart Riders toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy.
Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.
Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
Klarna
Klarna laskun ehdot:
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/fi_fi/invoice?fee=0
Klarna tilin ehdot:
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/fi_fi/account
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
9 Tuotteiden Palautus ja Vaihto
Mikäli asiakas ei ole tyytyväinen tilaamaansa tuotteeseen, hänellä on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus kaikissa tuotteissamme. Alennustuotteilla ei ole vaihto-/palautusoikeutta. Brodeeratuilla, kustomoiduilla tai mittatilaustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta ellei toisin sovita Smart Ridersin kanssa tilauksen yhteydessä.
Mikäli tuote noudetaan myymälästämme, sitä ei voi enään noudon jälkeen palauttaa tai vaihtaa ellei Smart Ridersin kanssa sovita toisin.
Huomioithan että vaihdettava tai palautettava tuote lähetetään osoitteeseen:
Vaihto/Palautus, Smart Riders, Kanervatie 11 02400 Kirkkonummi.
Palautukset
Palautuksissa tulee huomioida että Smart Riders ei hyvitä tuotetta, joka on likaantunut tai vahingoittunut sovituksen tai palautuksen aikana. Tällainen tuote toimitetaan asiakkaalle takaisin.
Tuotteen voi palauttaa niin kauan kuin se on samassa kunnossa sekä samassa tuotepakkauksessa kuin missä se lähetettiin Smart Ridersilta, lisäksi tuotetta palauttaessa se tulee lähettää erillisessä pahvilaatikossa tai postin lähetyskuoressa. Tuotteella ei ole palautusoikeutta, mikäli se on lähetetty pelkässä tuotteen omassa tuotepakkauksessa (esim. kenkälaatikko) tai jos tuote on huolettoman pakkauksen johdosta kuljetuksen aikana likaantunut tai vahingoittunut.
Ilmoita palautuksesta aina ensisijaisesti sähköpostitse info@smartriders.fi ja lisää nimesi, pankkisi nimi, ja tilinumerosi. Palautamme rahat mahdollisimman nopeasti kun olemme vastaanottaneet tuotteen. Asiakas vastaa palautuskuluista.
Tuotteen Vaihto
Tuotteen voi vaihtaa niin kauan kuin se on samassa kunnossa sekä samassa tuotepakkauksessa kuin missä se lähetettiin Smart Ridersilta. Ilmoita vaihdosta sähköpostitse info@smartriders.fi ja lisää tuotteen tiedot ja ilmoita selvästi toivomasi koko. Lähetämme tuotteen uudessa koossa heti kun olemme vastaanottaneet vaihdettavan tuotteen. Asiakas vastaa postikuluista.
10 Reklamaatiot
Mikäli tuote on toimitettaessa vahingoittunut, viallinen tai puutteellinen, asiakkaalla on reklamaatio- oikeus. Pidätämme oikeuden tuotannollisista ja julkaisuihin liittyvistä syistä johtuviin tuoteyksityiskohta- ja värisävymuutoksiin. Tuoteyksityiskohta- ja värisävymuutokset eivät oikeuta reklamaatioon. Reklamaatio tehdään sähköpostitse info@smartriders.fi. Reklamaatioon liittyvät kysymykset info@smartriders.fi tai 0404173825 (aukioloaikojen mukaan).
Mikäli tuote rikkoutuu käytössä, suhteutetaan vaurion laatu ostohintaan ja arvioidaan reklamaatio-oikeus. Tuote tarkistetaan ja arvioidaan sen saavuttua takaisin Smart Ridersille.
11 Noutamattomat tai kadonneet postilähetykset
Mikäli asiakas jättää noutamatta postilähetyksen ja se palautuu Smart Ridersille, otamme asiakkaaseen yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse. Asiakkaalla on oikeus tuotteen uudelleenlähetykseen kerran ilman lisäkuluja. Mikäli emme saa asiakkaaseen yhteyttä 14 vuorokauden kuluessa, lähetämme asiakkaalle laskun sekä toimitus- että palautuskäsittelykuluista. Mikäli uudelleen lähetetty tuote palautuu noutamattomana, laskutamme tilaajalta molempien lähetysten postitus- palautuskäsittelykulut ja laitamme tuotteen takaisin myyntiin.
Mikäli kustomoitu, brodeerattu tai mittatilattu tuote palautuu noutamattomana Smart Ridersille otamme tilaajaan yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse. Asiakkaalla on oikeus tämänlaisen tuotteen lähetykseen kerran uudelleen ilman lisäkuluja. Mikäli emme saa asiakkaaseen yhteyttä 14 vuorokauden kuluessa, laskutamme tilaajalta tuotteen hinnan ja postitus- sekä palautuskäsittelykulut. Mikäli uudelleen lähetetty kustomoitu, brodeerattu tai mittatilattu tuote palautuu noutamattomana, laskutamme tilaajalta tuotteen hinnan lisäksi molempien lähetysten postitus- sekä palautuskäsittelykulut.
Jos asiakaspalautuslähetys katoaa postissa matkalla Smart Ridersille korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan asiakkaalle siinä tapauksessa että asiakkaalla on toimittaa Smart Ridersille toimituksen seurantakoodi ja kuitti, jolla kuljetusyritykseltä voi hakea korvausta.
SMART RIDERS, KANERVATIE 11, 02400 KIRKKONUMMI, Y-TUNNUS: 1969865-6
+358404173825 INFO@SMARTRIDERS.FI



